January 9, 2011

Põhjatu valge kook


Lumerookimisel ei tule lõppu. Hoolt vajavad nii katused, kui teed ja rajad. Peale rassismist värskes õhus on tore turgutada end õhulise ja samas tummise valge koogiga. Valgega, kui lumi. Õnneks ma uusaastalubadusi ei anna. Vastasel juhul oleks seal olnud teiste seas midagi sellist, et vähem kooki ja magusat ning mul oleks proovimata jäänud Maarja põhjatu valge ahvatlus. Kooki on ülilihtne valmistada, vaid segamise vaev. Tõsi ahjus kipub teine veidi lekkima ning selleks tasub valmis olla. Ahju põhja võib katta küpsetuspaberiga, pärast vähem küürimist. Viimane katsumus on veel oodata üle öö, et hõrgutise kallale asuda.



400 g toorjuustu
200 g valget šokolaadi
2 dl hapukoort
2 muna
1 sidruni mahl

Katteks

2 dl hapukoort
2 spl suhkrut

Kaunistuseks

100g valget šokolaadi
granaatõunaseemneid



Sulatasin šokolaadi vesivannil. Mikserdasin kokku ülejäänud ained ja lisasin sulašokolaadi. Valasin segu 20 cm koogivormi, mille põhja katsin eelnevalt küpsetuspaberiga ja ääred määrisin võiga. Küpsetasin tunni 160 kraadi juures, siis valasin peale suhkruga segatud hapukoore ja lasin veel küpseda 10 minutit. Pealt peab jääma ikka kaunis valge. Lasin seista külmas üle öö. Kaunistasin riivitud valge šokolaadi ja granaatõuna seemnetega.


Läheb sööjate tungival nõudmisel peagi kordamisele. Lisandite osas saab erinevaid variante vahukoorest marjakastmeteni. Mulle endale meeldib selline valge valgega kõige rohkem.

29 comments:

  1. Ma vaatan sellele koogile praegu arvutiekraanilt otsa ja oi kuidas lõikaks endale ka ühe tüki sellest ahvatlusest. Selline rammus, magus kook sobiks mulle väga hästi:)

    Meil Pärnu turul üks tädi müüb kaaluga lahtist valget Šokolaadi, mida viimasel ajal üpris tihti kasutan. Kõik kolm näitajat (kvaliteet, maitse, hind) on head, nii et ma arvan, et see kook läheb tegemisele:)

    ReplyDelete
  2. Tore, et kook maitses :)

    ReplyDelete
  3. Vauu, milline kaunitar! Pildid koogist on nii ahvatlevad ja ilusad, kindlasti proovin järele :)

    ReplyDelete
  4. mul hakkas suu vett jooksma. Kahju et mul kapis valget šokolaadi pole :( Aga kindlasti proovin järgi! :)

    ReplyDelete
  5. tere, Piret:)

    soovisin küsida, et ega see kook vesine ei jäänud? ma ise olen mõned korrad proovinud olude sunnil (inimeste gluteenitalumatus) analoogse koostisega kooki teha ilma põhjata nii, et teen seda toorjuustu-šokolaadisegu kahekordse koguse- ühte vormi teen põhja alla ja teise panen ainult täidise. aga kui neid kooke võrrelda, siis see põhjaga kook on mõnus kreemine (sest põhi imab niiskust endasse), teine täpselt sama koostisega, aga ilma põhjata kook, on aga vesine... olengi seetõttu loobunud juustukooke ilma põhjata tegemast, kuna konsistentsi vahe on nii suur, et pigem on juba mõttekas teha koos põhjaga, mille siis sööja saab minema visata:) aga kuidas selle koogiga lood on?:)
    igal juhul superhea näeb ta välja küll!:)

    ReplyDelete
  6. Silja, vesiseks kook küll ei jäänud. Küpsemise ajal ja külmkapis üle öö seistes eraldus üsna suur hulk vedelikku, vadak, kui ma ei eksi, seega jäi järele ainult kobedam osa, mis oli vägagi kreemine. Kasutasin Farmi toorjuustu ja Fatzeri küpsetamise šokolaadi. Eriliselt hõrgud olid koogi ääred, need meenutasid martsipani.

    ReplyDelete
  7. olen suht algaja küpsetaja - kas keegi võiks selgitada, miks šokolaadi on parem veevannis sulatada..
    aitäh!

    ReplyDelete
  8. tänud!:) ma ise kasutan ka tihti Farmi toorjuustu, kui Philadelphiat pole. Kohati martsipanine maitse tuleb ka meelde-see oli tõesti hea:) ma ise teeks hea meelega vahel ilma põhjata juustukooki (saaks veel kiiremini valmis), aga teised sööjad nõuavad põhjaga varianti:)

    ReplyDelete
  9. Annika, šokolaadi on hea sulatada veevannil,et protsess toimuks aeglselt. Vastasel juhul läheb šokolaad hõlpsasti kõrbema ja ei sobi enam kuidagi. Mikros sulatamine on ka võimalus, alustada tuleks madalatel võimsustel ja lühikese aja kaupa. Veel on oluline jälgida, et veevannil sulatamisel vesi ei keeks suurte mullidega. Kui väikegi osa vees satub šokolaadi sisse on hea kraam jällegi rikutud. Head küpsetamist, ega see veevann nii tülikas polegi, kui esialgu tundub:)

    ReplyDelete
  10. Väga isuäratav. Jätan meelde, minu perele läheks see peale - ei armasta nad saiaseid kooke :)

    ReplyDelete
  11. Nii, tegin kooki, minul küll kahjuks nii ilus kohev ei tulnud :S Ei teagi milles asi, ehk selles et kasutasin tiba lahjemat hapukoort mis karbis küll on selline paks ja tihe.
    Nüüd ootan siis üle öö, ehk on maitse siiski hea. Ja kõike küpsetuspaberit ma ka alt ära ei saanud, homme saavad külalised valget kooki väikese lisandiga :D

    ReplyDelete
  12. Pofanne, kahju küll, kui kook kohev ei tulnud. Äkki oli sul küpsetusvorm suurem, kui 20cm? Kuidas sa selle küpsetuspaberi juba kätte said, kui kook veel külmkapis tahenenud pole? Mina libistasin laia noa abiga üleöö tahenenud koogi taldrikule.

    ReplyDelete
  13. Aa ma hakkasin samal ôhtul küpsetuspaberit alt ära nihverdama, teinekord ootan siis kauem :).
    Ja koogivorm on vist ka suurem kui 20cm, ma küll enne vormi ei môôtnud, aga praegu töö juures joonlauda vahtides tundub nii...

    ReplyDelete
  14. Kas kannatab ka kaks päeva seista? et täna teen ja ülehomme pakun?

    ReplyDelete
  15. Usun, küll Triin, et kannatab. See kook tahabki seista ja läheb sellest ainult paremaks.

    ReplyDelete
  16. tere:) tahaksin täpsustada sidruni kogust.mida te mõtlete 1 sidruni mahla all..tänan

    ReplyDelete
  17. Anonüümne 1 sidruni mahla all mõtlen 1-st sidrunist pigistatud mahla:)

    ReplyDelete
  18. super hea kook on.
    väga tänan hea retsepti eest:)

    ReplyDelete
  19. Väga hea koogi saab selle retsepti järgi! Sidruni asemel kasutasin laimi ja granaatõuna seemneid sai ka peale rohkelt. Kõige ilusamate piltidega blogiI Aitäh retsepti jagamast!
    Triin

    ReplyDelete
  20. mul on 26 cm läbimõõduga koogivorm, kas peaksin koguseid suurendama, tahaksin ikka sellist kohevat kooki?

    ReplyDelete
  21. Jah, kõrgema ja kohevama koogi saamiseks peaks koguseid suurendama. 26 cm läbimõõduga vormi paneksin mina 800 g toorjuustu, 3 muna ja 300 g šokolaadi.

    ReplyDelete
  22. Hei,
    Mul on ka suurem vorm!
    Kas peaksin ka hapukoore kogust suurendama?
    Kuidas küpsetusajaga on, kui teha suuremate kogustega?
    Plaan homme küpsetad!
    Ette tänades!

    ReplyDelete
  23. Jah, suuremas vormis peaks kõiki koguseid suurendama. Samas küpsetusaega väga palju pikendada pole vaja. Loksuta esmalt vormi, kui tundub liiga vedel, et hapukoor võiks sisse vajuda küpseta veel umbes 10- 15 minutit.

    ReplyDelete
  24. See oli vilets kook! Täitsa tõsiselt kohe - suur pettumus. Tegin veel mehe sünnipäevaks ja välja kukkus mingi ... vadak. Ma küpsetan palju ja seekord kukkusin küll täiega ämbrisse. Kes ikka korralikku kooki tahab, see ärgu küll antud retsepti ette võtku.

    ReplyDelete
  25. Anonüümne, kahju, et Sa siis niimoodi ämbrisse koperdasid:( Katsu edaspidi hoolsam olla ja ära riski, tee ikka neid kooke, mis hästi välja tulevad ja meeldivad.
    Kõigile ei peagi meeldima:)

    ReplyDelete
  26. Mina eelmine nädalavahetus sõin sellist kooki ja oli imehea. Täna proovin ise teha ja loodan, et tuleb välja. Juba välimus on koogil isuäratav ja maitse lihtsalt suurepärane. Loodan, et tuleb sama hea välja kui välimus lubab :D

    ReplyDelete
  27. Svea, hea teda, et Sulle selline kook maitses. Anna, siis teda, kuidas sul endal kook välja tuli.

    ReplyDelete